محاسبه آنلاین کالری مورد نیاز روزانه بدن ( BMR )

برای محاسبه کالری مورد نیاز روزانه بدن اطلاعات زیر را وارد کنید و بر روی محاسبه کلیک کنید.

نتیجه محاسبه

اگر شما مرد هستید: کالری بدن شما در ۲۴ ساعت نیاز دارد.

اگر شما زن هستید: کالری بدن شما در ۲۴ ساعت نیاز دارد.

دیدگاه شما در مورد کالری مورد نیاز روزانه بدن

captcha
{error}

4دیدگاه
محمد رضا در تاریخ ۲۶-۰۶-۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۰۲

سلام من 21 سالمه وزنم 62وقدم 178 چجوری به وزن خودم اضافه کنم

--------------------------------
کیت ست: با سلام، برای افزایش وزن حتما با پزشک تغذیه مشورت کنید و با برنامه غذایی مناسب در کنار ورزش (زیبایی اندام) به اندام مورد نظر برسید.

آزیتا در تاریخ ۰۲-۰۵-۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۳۹

سلام من اصلا نمیتونم کالری رو محاسبه کنم

--------------------------------
کیت ست: با سلام، شما فقط کافیه قد، وزت و سن خود را وارد کنید تا کالری مورد نیاز بدن شما محاسبه شود. درصورتی که سایت برای شما بدرستی کار نمی‌کند به دلیل قدیمی بودن مرورگر شما می باشد. برای استفاده کامل از امکانات کیت ست باید از نسخه جدید و بروزرسانی شده مرورگر فایرفاکس و کروم استفاده کنید.

ناشناس در تاریخ ۱۵-۰۳-۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۳۶

ببخشید من خانم ۱۸ ساله با قد ۱۶۲ و وزن ۶۰ چطور نرمال هستم در صورتی که از نظر ظاهری مشخصا احتیاج به کاهش وزن دارم ؟ البته نه به شکل خیلی محسوس

--------------------------------
کیت ست: با سلام، وزن شما نرمال می باشد و اگر تمایل به کم کردن وزن خود دارید با متخصص تغذیه مشورت کنید.

رویا در تاریخ ۲۵-۰۱-۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۰۷

سلام.ممنونم از برنامه کاربردی تان.بسیار عالی بود

قد، وزت و سن خود را وارد کنید تا کالری مورد نیاز بدن شما در ۲۴ ساعت با فرمول Harris Benedict محاسبه و نمایش داده شود.

به اشتراک بگذارید

نمایش ابزار در سایت شما

نحوه محاسبه کالری مورد نیاز مصرفی روزانه بدن

اگر قصد دارید افزایش و کاهش وزن خود را مدیریت کنید باید در مورد کالری مورد نیاز روزانه بدن خود اطلاع داشته باشید. شما باید کالری مورد نیاز بدن خود را به چند وعده و میان وعده تقسیم کنید. هر ماده خوراکی به جز آب دارای کالری است و کالری باعث تولید انرژی در بدن می شود. اگر شما بتوانید در طول روز به اندازه کافی کالری استفاده کنید می توانید از نفوذ رادیکال ها در داخل بافت های خود جلوگیری کنید و از پیری زودرس خود جلوگیری کنید. فرمول محاسبه کالری مورد نیاز بدن هریس بندیک یکی از ساده ترین فرمول هایی است که تا به حال ارائه شده است. در این فرمول عوامل متحدی همچون جنسیت، وزن، قد و سن دخیل است و فرمول آن به صورت زیر است:

 

کالری مورد نیاز روزانه بدن مردان =  66.47 + (13.75 * وزن)  + (5.003 * قد) - (6.755 * سن)

کالری مورد نیاز روزانه بدن زنان =  655.1 + (9.563 * وزن)  + (1.850 * قد) - (4.676 * سن)

 

اما علاوه بر این فاکتورها، عاملی به نام مضرب فعالیت نیز در محاسبه کالری تاثیرگذار است. یک فرد هر چقدر فعالیت بیشتری داشته باشد کالری بیشتری نیز مصرف خواهد کرد:

  • افراد بدون فعالیت = کالری مورد نیاز روزانه بدن * 1.2 (فعالیت کم یا بی فعالیت)

  • افراد کم فعالیت = کالری مورد نیاز روزانه بدن * 1.375 (نرمش در حدود 1 تا 3 روز در هفته)

  • افراد با فعالیت متوسط = کالری مورد نیاز روزانه بدن * 1.55 (نرمش در حدود 3 تا 5 روز در هفته)

  • افراد فعال = کالری مورد نیاز روزانه بدن * 1.725 (ورزش روزانه)

  • افراد بیش فعال = کالری مورد نیاز روزانه بدن * 1.9 (ورزش های سنگین روزانه)

در این حالت افرادی که به طور مثال فعالیت فیزیکی متوسطی دارند باید کالری بدست آمده را در 1.55 ضرب کند تا کالری مورد نیاز بدن خود را بدست بیاورد.

 

محاسبه آنلاین کالری مورد نیاز روزانه بدن کیت ست

محاسبه گر کالری مورد نیاز روزانه بدن کیت ست براساس قد برحسب سانتی متر، وزن برحسب کیلوگرم و سن می باشد. شما بعد از وارد شدن به این ابزار می توانید در سه فیلدی که در بالای صفحه تعریف شده است این مقادیر را وارد کنید و روی دکمه محاسبه کلیک کنید. در قسمت نتیجه محاسبه میزان کالری مورد نیاز شما برای 24 ساعت نمایش داده شده است.